המסע מתחיל בצעד הראשון. בוא/י נדבר.

הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן

    לגלות חיים מעבר .

    מרכז גמילה אחרת

    במרכז ההוליסטי "אחרת" אנו מצטרפים למסע אל הלא מודע, אין לדעת מה יהיה, אין לדעת מה נראה, הולכים אל הלא נודע ממקום של תקווה ואמונה..

    עמותת צעדים "אחרת" נוסדה לפני 15 שנים על ידי בנימין אברג'ל וחברים. העמותה מפעילה מרכז הוליסטי ומכללה המכוונת לחיים חדשים דרך 12 הצעדים וגישות רוחניות נוספות.

    במהלך 28 שנים מתמסר בנימין  לתהליכים ממושכים ועמוקים ביניהם פסיכואנליזה. הוא סיים לימודי עבודה סוציאלית וקרימינולוגיה באוניברסיטת בר אילן, ריכז במשך שנים את ההכשרה למטפלים בנושא 12 הצעדים ובעל ניסיון וידע ייחודי בהובלת תהליכים ממושכים המובילים לפריצת דרך משמעותית במצבי משבר.

    במרכז פועלים כצוות באחריות וזמינות, מתוך אמונה, ניסיון והבנה שהשקעה משותפת לצד שיתוף פעולה עם גורמים מסייעים נוספים,  הינם הבסיס ליצירת קרקע יציבה שתאפשר צמיחה, גדילה והתפתחות.

    צוות המורים מוביל גישה ממוקדת, ייחודית ופורצת דרך אשר מאפשרת לכל תלמיד להתחבר לעולמו הפנימי, להתבונן, להתמסר ולהשקיע את מירב המאמצים על מנת לקדם ולשנות את חייו.

    יכולתנו לבחון ולהכיר באפיונים הייחודיים לצד הבניית תכנית ייעודית לכל תלמיד, מאפשרת חיבור והתכווננות לרבדים עמוקים ומשמעותיים  בפן האישי, התעסוקתי, המשפחתי, ההורי, הזוגי, הלימודי, החברתי ועוד יכולתנו היא למציאת כוחות פנימיים ויצירת משמעות לחיים בריאים ומספקים.

    החזון שלנו נוסק לגבהים – זאת המטרה שלנו.

    צוות המרכז מאמין כי הגמילה הינה סימפטום לבדידות ופחד מלחיות ולגלות את החיים. ההתמסרות, ההתחברות ובנוסף ההצמדות למקור הפציעה הראשוני, לפגיעות המתמשכת, לכאב ולהתכנסות במרחב נפשי לא נגיש,  מאפשרים מגע מרוכך ואמפטי המכיל ריפוי, הבנה, קבלה והשלמה. המפגש עם רגשות של פחד, חוסר אונים, חוסר וודאות, כאב וכיוצ"ב, הצורך בלהיות במקומות אלו ללא אמצעי מילוט וההבנה שהסבל הוא חלק ממסע מרפא, מאפשרים התבוננות פנימית ממקום חומל, אוהב ומקבל.

    זהו מסע של יצירה וחוויה משותפת, חיבור רוחני לבית האישי וכמיהה להשתייכות וקבלה במרחב בטוח ומוגן. המשאלה הלא מודעת לזכות באהבה, להכיר ו"לתקן" את הפגיעה הראשונית בכדי להשתחרר מהמעגל ההרסני ולאפשר חיבור של הצורך באהבה וגמילה מהצמדות למקומות המוכרים וההרסניים.

    מרכז "אחרת" יוצר את האינטגרציה, מהווה זירה נפשית מכילה, בה יכול התלמיד לבוא במגע עם תכנים פנימיים מאיימים אשר רדפו במשך חייו ולחיות יחד את החוויה בנוכחות אחרים. זו אפשרות להתחלה חדשה, לחיות מתוך יכולת להכרה עצמית בצורך לאהבה הנובע מהמפגש החדש אשר מוביל למקומות של צמיחה, גדילה והגעה למשמעות וחיים.

    המסע מתחיל בצעד הראשון. בוא/י נדבר.

    הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן

      היינו שם. אנחנו רוצים לעזור.

      כל אחד מאתנו שונה והסיבות לסבל הן שונות. יחד נלמד ונזהה את הבעיה האינדבידואלית שלך ונתאים לה דרך לימוד ייחודית. אנו פועלים מתחושת שליחות, אהבה, מסירות ואמפתיה עמוקה למצבך.

      אדם קרוב אליך סובל?מכור?

      איך נזהה מצוקה של אדם קרוב? איך נדבר איתו? איך נסייע לתהליך ההחלמה? איך כל זה משפיע עלינו?

      לטפל בשורש הבעיה.

      צוות המורים, כל אחד בתחומו למען מטרה אחת. החלמה ושינוי. הליווי הוא אישי ומותאם לכל אדם בקצב שלו. יחד נעבור דרך משמעותית של התפתחות וגדילה בכל מישורי החיים.
      עוד על הצוות המקצועי שלנו »

      כאן זה אחרת. סיפורו של תלמיד

      בוקר עולה, אחרי לילה לבן, לילה של פחד, הכל לא מובן. מביט בעולם המתעורר לעוד יום, אך עבורי זהו יום שונה, קפוא במקום. חיי כך עומדים בסימן שאלה, זה שונה כי היום אצא למסע, מה שהיה עד אתמול עכשיו לא יהיה עוד, נושם כבד, לחץ בחזה, מפחד שוב למעוד.

      בפתח ניצב שינוי כה גדול ואיני בטוח כיצד עליי לפעול. לוקח תיק, סוגר אחרי דלת, מתי שוב אחזור? האם אמצא את הדרך? נכנס למכונית, אבוד, הוזה – והנה שוב, הלחץ הזה בחזה. חושב על הוריי, על ילדיי, על הכל, על אנשים מהם נפרדתי אתמול.

      מבעד לחלון בוהה בנוף המתחלף, לא מוצא לי מקום, לא משתלב.
      השמש צובעת הכל, השמיים בהירים, אך רק מעליי השמיים שחורים.
      חששות מציפות בי המון מחשבות, האם אחזיק מעמד? האם יש בי כוחות?
      גופי רועד, בפנים הפחד מתרוצץ וכאן בחזה זה כמעט מתפוצץ.

      נכנס בחשש, כמו תלמיד חדש והנה מישהו אליי ניגש. לפתע, חיבוק גדול, חיבוק חם. אני נדהם. הלחץ שבי הולך ונעלם. בשונה לגמרי ממה שחשבתי, מרגיש שייך אך בעצם רק הגעתי. בין עם חברים לדרך ובין עם אנשי צוות, עוטפים בחום וחובקים, מבין שכאן זה אחרת.

      אל החדר נלקח, מולי מיטה ולידה ארון, זהו הבית לזמן הקרוב. מביט ותוהה, מה? איך? כמה? מתי? מעל ערימת השברים של חיי וראשי עדיין מבולבל למדיי.

      אנשים חדשים אליי ניגשים, מושיטים לי יד, את פחדיי הם חשים. מילה טובה כאן, מגע עדין משם, החבר החדש הוא החשוב מכולם. אחד קצת מסביר, אחר מגיש קפה, הם נותנים לי לראות כאן כל מה שיפה. מתפעל, מתפלא, הנה באה רגיעה, איך כה מהר השלווה מגיעה..?

      כך עובר לו יום… והנה יומיים. נקי, חופשי ומוגן משמיים. לומד איך לחיות, לומד לקוות ולומד להשאיר מאחור אכזבות.

      התעוררות רוחנית שחווה, אל עוד יום ממשיך ומקווה, כשעבר ועתיד מפנים מקום להווה.

      חברות שמתעצמת ותחושת משפחה עוזרים לילד שבי לצעוד בבטחה. מקשיב, מפנים, מרגיש, אוהב, אט אט נפתחים החדרים שבלב. מעלה והלאה נושא תפילה… הו, אלי, תן רק עוד יום נקי בשבילי.

      זאת לא אותה גברת ולא אותה אדרת ורק על כך שוב אחזור-
      כאן זה אחרת.

      אל החדר נלקח, מולי מיטה ולידה ארון, זהו הבית לזמן הקרוב. מביט ותוהה, מה? איך? כמה? מתי? מעל ערימת השברים של חיי וראשי עדיין מבולבל למדיי.

      אנשים חדשים אליי ניגשים, מושיטים לי יד, את פחדיי הם חשים. מילה טובה כאן, מגע עדין משם, החבר החדש הוא החשוב מכולם. אחד קצת מסביר, אחר מגיש קפה, הם נותנים לי לראות כאן כל מה שיפה. מתפעל, מתפלא, הנה באה רגיעה, איך כה מהר השלווה מגיעה..?

      כך עובר לו יום… והנה יומיים. נקי, חופשי ומוגן משמיים. לומד איך לחיות, לומד לקוות ולומד להשאיר מאחור אכזבות.

      התעוררות רוחניות שחווה, אל עוד יום ממשיך ומקווה, כשעבר ועתיד מפנים מקום להווה.

      חברות שמתעצמת ותחושת משפחה עוזרים לילד שבי לצעוד בבטחה. מקשיב, מפנים, מרגיש, אוהב, אט אט נפתחים החדרים שבלב. מעלה והלאה נושא תפילה… הו, אלי, תן רק עוד יום נקי בשבילי.

      זאת לא אותה גברת ולא אותה אדרת ורק על כך שוב אחזור-
      כאן זה אחרת.

      אני הרוסה – סיפורה של תלמידה

      צמד מילים שלא האמנתי שיהיה לי את האומץ להגיד בקול רם.

      שנים של הכחשה, של רמייה, של חוסר ביטחון, חוסר שייכות, בדידות ורגשי נחיתות.

      שנים של סבל וכאב. שנים של שימוש בסמים ובאלכוהול כדי להקהות את החושים.

      מאז ומתמיד הרגשתי שונה מאחרים, ובכל זאת ניסיתי לחיות לפי התנאים המקובלים. לא סיימתי תיכון, לא עשיתי צבא ולא הסתדרתי בשום מסגרת מימיי. במשך למעלה מעשור ניסיתי לשקם את חיי ולבנות עתיד ששווה לחיות, אך ההרס העצמי שלט בכל. פתחתי עסק וקרסתי, פתחתי עוד אחד ונפלתי. הגעתי לאקדמיה ופרשתי פעמיים. יד אחת בונה, יד שנייה הורסת, רגל בועטת ורגל רומסת.

      גדלתי במשפחה קשת יום. הורים גרושים, אמא חולה, אח גדול ושלוש אחיות צעירות. לקחתי על עצמי אחריות רבה בגיל צעיר עד שהכעס של גיל ההתבגרות הפך לזעם והתסכול הפך למרמור. הפתרון תמיד היה סמים או אלכוהול.

      כשאבא שלי נפטר במפתיע יצאתי למסע של הרס וחורבן, שנאתי את העולם, את החיים, את אלוהים ואת עצמי. לקח לי עוד שנה להגיע לסבל הבלתי נסבל, שהייאוש שלט בכל ולא נותרה אפילו סיבה אחת לחיות.

      ברגע אחד של שפיות או חוסר שפיות, או מה שהיום אני מגדירה כלא פחות מנס – ביקשתי עזרה ומצאתי את עצמי במרכז הוליסטי "אחרת". הגעתי לשיחת התרשמות והתיישבתי בכורסא מול בני.

      הייתי שבורה ומרוסקת, הראש מושפל והמבט חלול. בני שאל אותי אם אני רוצה עזרה, וברגע הזה משהו קרה. לראשונה בחיי הרגשתי שמישהו מבין לליבי, משהו באינטונציה – ברכות או בחדות שבה הוא שאל את השאלה – הרגשתי חיבור בלתי מוסבר, אחוות לוחמים במלחמה הבלתי פוסקת של החיים.

      אז הגעתי ל"אחרת" וגיליתי עולם שלם שלא ידעתי שחיפשתי. צוות מלווה במשימת חיים. המסגרת הראשונה שהצליחה להכיל אותי, להבין אותי ולתת לי תקווה שהנפש שלי עדיין לא אבודה.

      ביסודיות ובהתמדה הצליחו לקלף ממני שכבות של הגנה, להקנות לי מעט ביטחון, ולאט לאט להחזיר לי את האמונה. בסבלנות ובחמלה רבה הם שופכים אור על המנגנונים ההרסניים שמושכים אותי לאפלה.

      המקום הזה, מרכז הוליסטי "אחרת", מאמין בשינוי חסר פחד ובכך מאפשר לי לגלות את האומץ לשאוף לחיים טובים ללא שימוש בסמים.

      היום אני סטודנטית לעבודה סוציאלית, עובדת, מלמדת ומתנדבת, והקשרים המשפחתיים שלי חזקים מתמיד.

      מעל הכל היום יש לי תקווה, אמונה ואור גדול בקצה המנהרה. היום יש לי תכנית, יש לי דרך והמון אסירות תודה.

      היום יש לי יום נקי. מחר – עוד יוסיף ויתגלה.

      מרכז גמילה

      מרכז גמילה מטפל במכורים לסמים, לאלכוהול ולהימורים. שלושת התחומים הללו הינם הנפוצים ביותר גם בקרב בני נועד ונחשבים למסוכנים להם, לסביבתם וגם לחברה בכללותה. רבים הגיעו למצב כזה עקב בעיות שונות מעברם, מסיבות גנטיות, ממצוקות אישיות וכלכליות ועוד ואינם יכולים להיחלץ ממנו ללא עזרה חיצונית ומקצועית. הסבל הנגרם להם גדול מאוד ופוגע במרקם חייהם. מרכז גמילה אחרת  מטפל במקרים מורכבים בהצלחה וניתן לקבל אצלו מידע וייעוץ.

      מומלץ לקבל טיפול מקצועי במרכז גמילה אחרת בעל המוניטין. עובדים בו מומחים בעלי ידע רב המגיע מלימודים, התמחויות, השתלמויות וכדומה. ברשותם גם ניסיון רב שהצטבר מטיפולים מורכבים ומוצלחים במכורים המגיעים מאוכלוסיות שונות. הם ישמחו לשרת נזקקים אחרים ולתרום להם מכישוריהם. טיפול במכון גמילה טומן בחובו הזדמנויות לחיים נורמטיביים.

      מכון גמילה

      מכון גמילה הוא אולי המפלט האחרון אשר יכול להציל את חיי המכור. כאשר אדם מתמכר לחומר או תחושה מסוימת הוא נכנס למעגל הרסני אשר פוגע בו עצמו אבל גם לא פחות בסביבת חבריו ומשפחתו כך שאין מרוויחים באף צד בסיפור הזה. בין אם זה אלכוהול, הימורים, סמים או סקס לכל חומר אשר יוצר בנו תחושת עונג אפשר להתמכר ולצערנו זה יכול לקרות לכל אדם באשר הוא ובכל זמן. בימינו, כאשר סמים כמו נייס גאי נמכרים בפיצוציות רבות, סמים קלים וקשים אפשר לרכוש דרך אפליקציות כמו טלגראס ואלכוהול חופשי לכל מי שחפץ בו בכל מקום (לרבות פושעים אשר מוכרים אותו לילדים צעירים) קל מאוד להיגרר ולפתח תלות כמעט בכל דבר, אפילו לדבק מגע. לעלות על ההתמכרות בזמן ולפנות לטיפול מקצועי יכול להציל חיים לפני שיהיה מאוחר מידי וגם מכוני הגמילה כבר לא יוכלו לעזור.

      מכון גמילה במרכז "אחרת"

      מרכז "צעדים אחרת" הינו מכון גמילה אינטימי בו כל מטופל ומטופלת מקבלים יחס אישי ועוטף וכל הטיפולים להם הם זקוקים נמצאים תחת מטריה אחת. בין אם זה פסיכיאטר, פסיכולוגית, אחים ואחיות, עובדים סוציאליים ומטפלים כולם מומחים ספציפית בגמילה מהתמכרויות. פנו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה על כל סוג של התמכרות ומה צריך לעשות בכדי לנצח אותה. 

      מכון גמילה מקצועי

      ישנם סממנים חיצוניים הן פיזיים והן רגשיים אותם נוכל לזהות בזמן ולפנות או להפנות לקבלת עזרה של מכון גמילה. 

      • חוסר תפקוד כללי: חוסר עניין מובהק של המכור בתחומי החיים כמו הלימודים, העבודה המשפחה והחברים וכל עניינו הוא סביב ההתמכרות הוא נושר ממסגרות, מאבד חברים ובמקרים רבים גם את אמון משפחתו, הוא נהיה אפתי ומאבד עניין בכל זהו בהחלט דגל אדום.
      • בגבול הטעם הטוב: אם התדירות בה האדם צורך את החומר הממכר הולכת וגדלה זאת גם נורה אדומה. לצורך העניין, אם אדם אשר רגיל לגרד כרטיס חיש גד פעם בשבוע מתחיל לגרד פעמיים שלוש בשבוע זאת לא התמכרות, אך אם הוא יתחיל לקנות עוד ועוד כרטיס ויתחיל והקצב ילך ויגדל תידרש התערבות של גורמים מקצועיים על מנת להיגמל.
      • הופעה חיצונית ואסתטיקה בסיסית: אדם אשר ילבש במשך כמה ימים רצופים את אותם הבגדים, ששיערו לא יהיה מסודר לאורך זמן והוא ידיף מגופו ריח רע בשל העובדה שכבר זמן רב לא התקלח אלו סימנים מובהקים לבעיית התמכרות, כמו כן שינויים קיצוניים במשקל הגוף יהוו נורה אדומה בוהקת.

      מכוני גמילה

      מכוני גמילה להתמכרויות שונות הם לרוב המוצא האחרון לאנשים עם התמכרות קשה למשהו מסוים. אך יחד עם זאת, ישנם כאלו אשר נמצאים בשלב ראשוני יחסית של ההתמכרות ואלו מספיק חכמים לזהות את העובדה שהם נכנסים למדרון חלקלק וקוטעים את ההתמכרות באיבה ובמידה רבה מונעים אסון, שלהם ושל משפחתם וחבריהם. באותם מרכזי הגמילה ישנו מוות שלם של מומחים אשל נותנים מענה לכל התופעות המאפיינות את המכור. הצוותים לרוב יכללו פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, אחים ואחיות ועוד… והמכורים נמצאים בטיפול ומעקב 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע כך שסיכוייהם להחלים ולצאת אל דרך חדשה גבוהים יותר. יחד עם זאת, חשוב לציין שהתמכרות מלווה את המכור במשך כל חייו ותמיד הצורך לצרוך שוב, ולו לפעם אחת את החומר אליו התמכר, לכן ההתמודדות והמלחמה היומיומית היא בלתי פוסקת ובשביל זה קימות קבוצות תמיכה כגון "אלכוהוליסטים אנונימיים" ו – "נרקומנים אנונימיים" אשר ממשיכות לחזק את "לתחזק" את הפיכחות ולהזכיר שהחיים בלי הסם יפים יותר.

      מכוני גמילה פרטיים ואיכותיים

      ישנם מכוני גמילה פרטיים אשר מציעים סיכוי טוב יותר לגמילה. הסיבה הפשוטה כפי שציינו אותה קודם היא שאת כלל הטיפולים להם זקוק המכור נמצאים תחת מטריה אחת על ידי צוות מקצועי כל אחד בתחומו אך כולם בתחום הגמילה. בנוסף, רבים ממכוני הגמילה הפרטיים מטפלים בו זמנית במספר מכורים מצומצם כך שהטיפול הוא אישי ומותאם לכל מטופל על פי התמכרותו ורמת הקושי שלה. האווירה בהם היא אווירה קיבוצית חמה משותפת של כלל המכורים, דבר העוזר לתהליך הגמילה. 

      מכוני גמילה בישראל

      מעבר לגמילה הפיזית הקשה אשר נמשכת בין מספר ימים לשבועות, הגמילה הנפשית נמשכת כל החיים. עיקר תהליך הגמילה הוא ללמד את המכור כיצד להתמודד מחדש עם המציאות ללא החומר הממכר ולבנות חיים בריאים ואיכותיים כפי שנהג לחיות לפני הנפילה למעגל ההרסני. מרכז "צעדים אחרת" הינו מכון גמילה פרטי, קטן, אינטימי ואיכותי הקולט עד 15 מטופלים בו זמנית מה שמעניק לוות המקצועי והמנוסה שלנו את האפשרות לתת את הטיפול הנקודתי הטוב והמדויק בהתאם להתמכרות המטופל ודרגת הקושי שלה. אל תהססו לפנות אלינו בכל עת אם אתם או אדם קרוב פיתחתם תלות בדבר מסוים. אל תאמרו נואש, נעבור את זה ביחד, עקב בצד אגודל.

      מרכז גמילה בעל תשתית מקצועית איכותית

      מרכז גמילה בנוי למשימות של  טיפול במכורים מכל הסוגים. נמצאים בו פסיכולוגים ומטפלים אחרים אשר בודקים כל סיטואציה לגופה ומכינים עבור המטופל תכנית ספציפית המותאמת לצרכיו, למצבו, לאופיו, לתכונותיו ועוד. ההסתכלות היא לטווח קצר וארוך. הכוונה היא לעצור את ההתמכרות של המטופל, לבטלה במהירות האפשרית ולטפל טיפול עמוק שימנע חזרה אליה. המטלות הינן קשות בשל מצבו הגופני והנפשי. התמכרות גורמת לאובדן שליטה על תחומים רבים וחשובים בחייו כמו: תעסוקה, זוגיות, משפחה, חברה וכדומה. הסימפטומים המופיעים אצלו בלתי נשלטים וביניהם ניתן למנות: דיכאון וחרדה, שינוי תודתי פסיכואקטיבי, בעיות שינה, תסכול, אובדן התמצאות ועוד.

      טיפול מורכב ומדורג

      הטיפול הינו דו שלבי. ראשית, מונעים ממנו בהדרגה את הסמים, האלכוהול ועוד. הגוף מתרגל בהדרגה למינונים הקטנים המופחתים כל העת. המטופל יסבול מתופעות גופניות כמו הזעה, דופק מהיר, נדודי שינה, דיכאון חרדה וכדומה. בשלב הבא יגיע הטיפול הנפשי אשר נעשה בסדרת שיחות ובאמצעים אחרים. המטרה היא לאפשר לו מציאת כוחות פנימיים שיסייעו לו להתגבר על מצוקות העבר אשר בעטיין הוא החל להתמכר. מדובר על מצוקות בזוגיות, במשפחה, בחברה, בתעסוקה ועוד. המטפלים מתווים לפניו אלטרנטיבה חיובית של נטישת המצב הקשה שלו ומעבר לאורח חיים טוב בהרבה.

      מרכז גמילה מסמים

      מרכז גמילה מסמים מטפל במכורים לסוגי סם שונים בדרגות התמכרות שונות. הטיפולים נחשבים למורכבים ונעשים בשלבים על מנת לנצל היטב את היתרונות שהמרכז מציע. מכורים מצויים במצב פיזי ונפשי קשה ועלולים להידרדר עוד יותר, ואת המצב הזה רוצים למנוע. הם אינם יכולים להיחלץ ממנו בכוחות עצמם, ולכן, נזקקים לסיוע מקצועי של מומחים. מרכז גמילה אחרת, הינו מרכז גמילה בעל מוניטין בתחום וניתן לפנות אליו לייעוץ, לקבלת מידע ולהכוונה.

      טיפול מקצועי

      במרכז גמילה אחרת כל מטופל נמצא בידיים מקצועיות טובות. המומחים הינם בעלי ידע וניסיון עשיר וטיפלו בעבר במצבים מורכבים כאלו ואחרים בהצלחה. הם ישמחו להעמיד כישוריהם לטובת כל נזקק בדרך לשדרוג איכות חייו.

      מרכז גמילה מסמים – בדרך להשגת תוצאות אולטימטיביות

      מרכז גמילה מסמים מכוון הכי גבוה שאפשר. המטרה הראשונה היא עצירת ההתמכרות וגמילה מוחלטת. המשנית, שהינה לא פחות חשובה, היא הבאת המטופל למצב שבו לא יתמכר שנית בעתיד. שתי מטרות אלו מושגות על ידי תשתית מותאמת הכוללת מומחים דוגמת: פסיכולוגים ומטפלים אחרים. האחראי על התיק מכין תכנית טיפולית המותאמת ספציפית לכל אחד: למצבו הפיזי והנפשי, לתכונותיו ואופיו, לצרכיו וכדומה. המשימה הינה מורכבת ומחייבת התגייסות של הצוות ומוכנות נפשית של המטופל שאמור לעמוד בלחצים ומצבים קשים מאוד. בשלב זה של חייו הוא איבד שליטה על תחומים חשובים בחייו ובהם בתעסוקה, בזוגיות, במשפחה ובחברה. הוא סובל מסימפטומים קשים של דיכאון וחרדה, פגיעה קוגניטיבית, בעיות שינה, אובדן התמצאות, עצלנות, תוקפנות ועוד.

      מהות הטיפול

      הטיפול הינו אישי ומרוכז ובתחילתו מונעים מהמטופל כל גישה לסמים. לעיתים, עושים זאת בהדרגה כדי להרגיל את הגוף. בכל זאת, תיתכנה תופעות לוואי שונות כמו: הזעה, דופק מהיר, נדודי שינה, דיכאון וחרדות ועוד. בשלב הבא או במקביל, יתחיל הטיפול הנפשי באמצעות שיחות ובאמצעים אחרים. הוא נועד להחדיר לתודעה את חוסר התוחלת במצב הקשה בו הוא מצוי ואת הצורך בהתגברות כדי לחוות עתיד טוב יותר. המטופל ילמד למצוא כוחות נפשיים שיסייעו לו להתגבר על מצוקות העבר דוגמת בעיות בזוגיות, בעבודה, במצב הכלכלי ועוד.

      מכון גמילה מסמים – פועל לפתרון ארוך טווח

      מכון גמילה מסמים מכוון את טיפוליו לתוצאות מעולות אשר לא רק ימנעו את ההתמכרות אלא גם יגרמו לכך שהמתמכר לא ישוב לצרוך את הסמים בעתיד. משום כך, מתכננים את הטיפול היטב ובונים אותו בהתאם למצבו של הלקוח, לאופיו, לצרכיו ועוד.  המשימה העומדת בפני המטפלים והאדם המתמודד מורכבת ומסובכת בגלל שסמים קשים מהווים בעיה גופנית ונפשית כאחד. אדם הסובל מהם אינו מצליח לתפקד בתחומי חייו השונים ובין היתר: בבית, בזוגיות, בעבודה, בחברה ועוד. הוא סובל מתסמינים קשים של דיכאונות וחרדות, בעיות שינה, ומשינוי תודעתי פסיכואקטיבי. בנוסף, מעצלנות, תוקפנות, אובדן התמצאות ועוד. בדרך כלל, אין הוא מבקש טיפול בגלל שאינו מודע די הצורך למצבו. מי, שאכן, פונים הם בני משפחתו אשר גם חייהם משתבשים עקב המצב.

      טיפול מדורג

      הטיפול הינו מורכב וכרוך בשני שלבים. הראשון הינו גמילה פיזית ובמהלכו מצמצמים בהדרגה את צריכת הסם. עושים זאת כדי לתת לגוף להתרגל. למרות הקטנת המינון ההדרגתית יסבול המטופל מתסמינים גופניים כמו: הזעה, דופק מהיר, דיכאון וחרדה, בעיות שינה ועוד. אלו יחלפו בהדרגה ובשלב נבחר יתחיל הטיפול הנפשי. במסגרתו ינהלו עם המטופל שיחות מורכבות שמטרתן היא לתת לו אפשרות למציאת כוחות פנימיים אשר יסייעו לו להתגבר על המצוקות שהובילו לצריכת הסמים. בכלל זה: בעיות זוגיות, במשפחה, בעבודה, בחברה וכדומה.

      מכון גמילה מסמים

      מכון גמילה מסמים מטפל בכל מי שנזקק לשירותיו עקב התמכרות חריפה לסמים. עובדים בו מומחים רבים ובכלל זה, פסיכולוגים בעלי ידע וניסיון. מתמכרים כבדים מאבדים שליטה על חייהם וסובלים מתסמינים קשים אשר מונעים מהם ובני משפחתם ניהול חיים סביר. אין באפשרותם, לרוב, להיחלץ עצמאית מהסיטואציה הקשה בהם הם נמצאים, ולכן, נדרש סיוע חיצוני. מרכז גמילה אחרת הינו בעל מוניטין בתחום וניתן לקבל אצלו מידע וייעוץ.

      במרכז גמילה אחרת ניתן לקבל טיפול מקצועי. הוא ידוע בזכות המטפלים המקצועיים בעלי הידע הרב והניסיון העשיר. הם ישמחו להעמיד כישוריהם לכל מטופל חדש. כדאי להשקיע בגמילה מסמים בגלל שדרוג איכות החיים.

      מרכז גמילה מסמים פרטי – מספק תוצאות מעולות

      מרכז גמילה מסמים פרטי שואף למספר דברים, ראשית הוא ירצה לגמול את המתמכר כדי למנוע הדרדרות במצבו וכדי להחזירו למעגל חיים נורמטיבי. השאיפה השנייה היא לייצור מצב שבו הוא לא יתמכר מחדש ואת זה עושים בעזרת טיפול נפשי. המשימות הללו הינן מורכבות וקשות לביצוע. המטופל חייב להבין כי הוא אמור לעבור תקופה קשה והצוות חייב להתאים את תכנית הטיפול למצבו הפיזי והנפשי, לתכונותיו, לצרכיו ועוד. בשלב זה של חייו נמצא המטופל במשבר קשה מסיבות רבות. הוא איבד שליטה על תחומים חשובים בחייו כמו: בזוגיות, במשפחה, בעבודה, בחברה ועוד. הוא סובל מתסמינים של דיכאון וחרדה, פגיעה קוגניטיבית, שינוי תודעתי פסיכואקטיבי, בעיות שינה, תסכול, עצלנות, תוקפנות ועוד.

      טיפול מדורג ומשולב

      הטיפול נעשה בשני שלבים עיקריים. הראשון הוא פיזי ובמהלכו מפסיקים לו את השימוש בחומרים הממכרים. עושים זאת בהדרגה כדי להרגיל את הגוף והנפש. צצים סימפטומים גופניים ונפשיים שאיתם עליו להתמודד כמו: הזעות, דופק מהיר, הקאות, דיכאון וחרדה, נדודי שינה ואחרים. השלב הבא, הטיפול הנפשי, מתחיל במקביל או לאחר התאוששות מסוימת והוא מאופיין בשיחות המתבצעות על ידי פסיכולוגים ומטפלים אחרים. המטרה היא להתוות לו מסלול אחר אשר כדאי לו לאמץ. באמצעות כוחות נפשיים פנימיים הוא אמור להתגבר על מצוקות העבר שדחפו אותו להתמכרויות. מצוקות דוגמת: בעיות כלכליות, במשפחה, בזוגיות, בעבודה ועוד.

      מרכז גמילה מסמים פרטי

      מרכז גמילה מסמים פרטי מטפל במכורים לסמים, לאלכוהול ולהימורים. שלושת ההתמכרויות הללו הינן נפוצות בקרב בני נוער ומבוגרים. הסיבות להתמכרויות מגוונות וכוללות בעיות נפשיות, אישיות, כלכליות, גנטיות ועוד. למכור אין אפשרות לצאת ממצבו ללא סיוע מקצועי. במרכז גמילה אחרת מתמחים בתחום וניתן לפנות אליו לבקשת ייעוץ, קבלת מידע והכוונה.

      מומלץ לקבל טיפול במרכז גמילה אחרת בעל המוניטין. העובדים בו מומחים בתחום והינם בעלי ידע וניסיון. בטיפול גמילה מקצועי כזה גדל מאוד הסיכוי לחזרה למעגל חיים סביר וחיוני.

      מכוני גמילה – מספקים טיפול ומענה מקיף

      מכוני גמילה מסתכלים לטווח הקצר והארוך. הרצון המיידי של המטפלים הוא לעצור את ההתמכרות ולבטלה כליל. זאת כדי לא להחמיר את המצב. הראייה לטווח ארוך נועדה למנוע את חזרת ההתמכרות. משום כך, כל טיפול נבנה ספציפית לצרכי המועמד, למצבו הפיזי והנפשי וליכולותיו ותכונותיו. המשימה בפניה עומד המטופל כמו גם המטפלים הינה מורכבת, שכן, האדם סובל מבעיות רציניות. למעשה, הוא מצוי באובדן שליטה על תחומים חשובים ועיקריים בחייו. אינו מתפקד במשפחה, בזוגיות, בעבודה ובחברה. סובל מסימפטומים קשים בעקבות הצריכה כמו: דיכאון וחרדה, פגיעה קוגניטיבית (בעיקר אצל בני נוער), בעיות שינה, תסכול, אובדן התמצאות, עצלנות, תוקפנות ועוד.

      טיפול מקיף

      הטיפול הינו דו שלבי. ראשית, מנסים לגמול פיזית מהסמים ועושים זאת על ידי הפחתת מינון בהדרגה עד למניעת קבלתם. בשלב זה, יופיעו תסמינים גופניים ואחרים כמו: הזעה, דופק מהיר, דכאון וחרדה, נדודי שינה ועוד. הם ידעכו באיטיות ולאורך זמן. במקביל או לאחר שהם נעלמים יתחיל הטיפול הנפשי הכולל שיחות עם פסיכולוגים ומטפלים אחרים. המטרה היא לסייע לכל אחד למצוא כוחות נפשיים אשר אותם ינצל להתגבר על המצוקות שבגללן התחיל לצרוך סמים. הן יכולות להיות מצוקות בנושאי משפחה, עבודה, חברה וכדומה.

      מרכזי גמילה פרטיים

      מכוני גמילה מטפלים במכורים לסמים, לאלכוהול ולהימורים. כל המתמכרים הללו אינם מודעים די הצורך למצבם הבעייתי ומשום כך אינם פונים לסיוע. מי שעושה זאת הם, לרוב, בני משפחותיהם או אנשים הקרובים להם מאוד שאף הם סובלים מהמצב. למעשה, לא ניתן להיחלץ מסיטואציה של התמכרות כרונית ללא סיוע מקצועי. מרכז גמילה אחרת הינו מוסד בעל מוניטין בתחום וניתן לפנות אליו לקבלת מידע, הכוונה וייעוץ.

      מומלץ לקבל טיפול מקצועי במרכז גמילה אחרת הידוע. מומחיו הינם בעלי ידע רב שהגיע מלימודים במוסדות נבחרים ומובילים, וכן, בעלי ניסיון מצטבר הנצבר מטיפולים מורכבים ומוצלחים במכורים שונים. הם ישמחו להעמיד את כל אלו ואת כישוריהם לכל נזקק חדש. תהליך גמילה הינו מורכב אבל בסופו החיים חוזרים למסלול טוב ומסודר.

      מכון גמילה – טיפול עם יחס אישי

      מכון גמילה הוא המוסד המנסה לטפל במקרים שונים אלו. עובדים בו מומחים מתחומים שונים השואפים ויודעים לטפל במכורים המגיעים אליו מתוך כוונה לטפל באופן מקיף בכל הבעיות. אחת מהמטרות החשובות היא מניעת התופעה והתגברותה. התמכרות להימורים, למשל, היא בלתי נשלטת ויכולה להביא לאובדן הון רב שנצבר במשך שנים בזמן קצר ביותר. התמכרות קשה לסמים משבשת את כל מהלך החיים של הסובל ופוגעת גם בבריאותו, וכן הלאה. הבעיה איננה רק של המכור אלא גם של משפחתו הגרעינית ובכלל זה: הורים, בני זוג, ילדים ועוד. התוצאה היא סבל ניכר למכורים, נזקים כלכליים ניכרים, פגיעה באנשים נורמטיביים קרובים, ריבוי מקרי האלימות השונים, פגיעה במשפחה, בחברה ובמרקם החיים החברתיים שלה. קשה מאוד לצאת ממעגל כזה כאשר אין סיוע חיצוני מקצועי המכיר את הבעיות ויודע להתמודד עימן.

      טיפול רב מערכתי

      הטיפול בכל מרכז גמילה מקצועי הינו רב מערכתי. הוא כולל נושאים פסיכולוגיים וחברתיים ומבוסס על גישות מדעיות מוכחות. הוא נערך על ידי פגישות אישיות, קבוצתיות, זוגיות, או משפחתיות אחרות. כל גורם היכול לסייע ולתמוך נכנס למשוואת הטיפול ומקבל ייעוץ והדרכה על הדרך בה צריך להתנהל ולהתנהג עם המטופל. כל טיפול מקיף נקבע על פי המצב והצורך ואמור להיות מקיף ומספק.

      מוסד גמילה מסמים

      מכון גמילה מטפל בבני נוער ובאנשים אחרים הסובלים מהתמכרויות שונות הגורמות להם לסבל רב ופגיעה באורח החיים. הקשות ביותר הן לסמים, לאלכוהול ולהימורים. למרות המספר הגבוה של המתמכרים מעטים מהם מגיעים לקבלת טיפול. השפעות ההתמכרויות קשות לסובלים מהן ולסביבה הקרובה ויש צורך ממשי לפתור את הבעיות. ניתן לקבל מידע וייעוץ במרכז גמילה אחרת בעל המוניטין.

      מומלץ לקבל טיפול במרכז גמילה אחרת המקצועי. מטרות הטיפול בו הם ביטול ההתמכרות או מזעורה,  ובהמשך, מניעת הישנות הבעיה. מדובר על תהליך ארוך שאיננו פשוט שבו מתקדמים צעד אחר צעד בדרך לגמילה. הרצון להיפטר מהתמכרויות חשוב וחיוני, ולכן, כדאי להשקיע בו רבות. הכול בדרך לבניית מערכות יחסים חדשות המשדרגות את החיים.

      מרכזי גמילה במרכז

      מכון גמילה מסמים מציע מגוון רחב של אנשי מקצוע מומחים כל אחד בתחומו בטיפול בהתמכרויות. זאת איננה קלישאה, לכל דבר אפשר להתמכר. החל מאלכוהול, סמים, תרופות ומשככי כאבים דרך סקס, הימורים ושופינג וכדומה… אין סוף לסוג ההתמכרויות אך אין ספק שדבר אחד בטוח, יש לעצור אותן ויפה שעה אחת קודם. ההתמכרות פוגעת במכור עצמו כמובן באספקטים רבים, אך לא פחות מכך, היא פוגעת נואשות בקרב חבריו, משפחתו והסביבה הקרובה אליו. אנשים מאבדים את פרנסתם, את שמחת החיים והעניין בתחומי חיים אחרים כמו לימודים ועבודה ובגדול כל התעסקותם סובבת סביב רדיפה והשגה של מה שמספק להם את התחושה הרגעית של ההנאה וצריכתו.

      מכוני גמילה פרטיים

      לרוב, מרכז גמילה מסמים פרטי הוא האופציה הטובה ביותר לאדם מכור. מרכז גמילה פרטיים רבים הם קטנים ואינטימיים מה שמאפשר לצוות המטפל להתרכז לעומק בבעיה של מטופל באופן אישי ולקבוע מה יהיה הטיפול הטוב ביותר. בנוסף, מרכזי הגמילה האיכותיים יותר מציעים אווירה קיבוצית משותפת, חדרים רחבים וארוחות חמות. גמילה מסמים הוא תהליך קשה ומורכב אשר מתחיל בתופעות פיזיות קשות וממשיך בטיפול פסיכולוגי ולעתים פסיכיאטרי, למכורים בעלי תחלואה כפולה שאומרת שבנוסף להתמכרות הם סובלים גם מהפרעה נפשית. במצב זה התהליך ארוך ומורכב יותר ויכול להימשך גם הרבה אחרי עזיבת המכור את מרכז הגמילה.

      מכון גמילה מסמים קלים וקשים – הדרך בחזרה אל החיים

      מכון גמילה מסמים הוא לעתים המוצא האחרון של המכורים. אחד ממאפייניה העיקריים של ההתמכרות הוא ההתמודדות עם המציאות חיים היומיומית ללא צריכת החומר או התחושה הנוצרת בעקבות הצריכה שלהם. לדוגמא, כשם שאנשים אשר מעשנים סיגריות מתקשים לדמיין את הקפה של הבוקר בלעדי הסיגריה או חלילה מה יקרה אם לא תהיה להם אחת בהישג יד לאחר ארוחה טובה באופן דומה המכור שואל את עצמו איך יוכל בלעדי הסם אותו הוא רוכש עם חומרים מסוכנים וממכרים בהרבה מבלי להמעיט בעובדה שגם סיגריות זאת התמכרות קשה וקשה שיש לטפל בה במהרה. מאידך, על מנת לקבוע שאדם מכור ישנם חוקים ברורים אשר אותם בוחנים אנשי מקצוע מומחים. לצורך העניין, אדם אשר צורך בירה או שתיים לאחר יום עבודה מפרך וקם ביום שלמחרת בזמן לעבודה בה הוא מתפקד באופן נורמאלי זאת לא התמכרות בעוד שאדם שאינו מצליח להתעורר, אדם שהדבר הראשון עליו הוא חושב בבוקר זה אלכוהול או ג'וינט זהו מצב שבהחלט יכול להעיד שישנה בעיה שמצריכה התערבות מקצועית.

      מרכז גמילה מסמים פרטי – חשוב לדעת

      מרכז גמילה מסמים פרטי מציע את כלל הטיפולים להם זקוק המכור תחת קורת גג אחת. לצורך העניין, אנחנו מאמינים גדולים בשיטת 12 הצעדים המבורכת אך בארגונים כמו "AA" או "NA", (אלכוהוליסטים אנונימיים ונרקומנים אנונימיים בהקבלה) הפגישות לרוב מתקיימות פעם בשבוע או לכל היותר פעמיים. כאשר המכור זקוק גם לטיפול תרופתי ומעקב של פסיכיאטר הפגישות איתו הן גם על בסיס של פעם – פעמיים בשבוע ובמידה והוא זקוק לעזרה של עובדת סוציאלית או כל איש מקצוע אחר הוא נאלץ לטרטר בין מקומות שונים, גבר המקשה עוד יותר על תהליך הגמילה ופוגע קשות בסיכויי הגמילה. מאידך, המרכזים הפרטיים כוללים צוות הכולל פסיכיאטר, נרקולוג, פסיכולוג, אחים ואחיות, עובדים סוציאליים, מטפלים ועוד… כך שהמטופל מקבל את כל קשת השירותים במקום אחד.

      אילו יתרונות ניתן למצוא במרכזי גמילה?

      כאש אנשים פונים לעזרתו של מרכז גמילה פרטי זה חיוני למטופלים לא רק ללמוד מיומנויות התמודדות חדשות, אלא גם להתאמן באימוץ שלהם באווירה בטוחה, וזו הסיבה שהם מקבלים מספיק זמן לשבת, לדבר ולהירגע במהלך הטיפולים שלהם דרך מרכז גמילה פרטי. לאנשים עם בעיות שימוש בסמים יש לרוב דפוסי חשיבה ושגרה התומכים בתלות שלהם ופועלים נגד החלמתם. החלפת השיגרה לאחת בריאה יותר, מכוונת ריפוי הופכת להיות קריטית. תוכניות גמילה נועדו לעזור לאנשים לבנות שגרת חיים בריאה שתעזור להם להישאר פיכחים לאחר סיום הטיפול. אתם תרגישו פחות לחץ לחפש הקלה בסמים או באלכוהול אם תשמרו על ההרגלים הממושמעים שתפתחו בתוכניות החלמה מהתמכרות של המכון "אחרת". לפרטים נוספים צרו קשר עוד היום!

      מרכז גמילה פרטי

      מכיוון ששימוש בסמים משפיע לרעה הן על המכור והן על הסביבה שלו, מרכז גמילה פרטי הוא חיוני. כדי לסייע למכורים לסמים להשיב את חייהם, קיימות מספר שיטות טיפול. טיפול וייעוץ הם בין השירותים הרבים שניתן לקבל במכון הוליסטי "אחרת" אשר מספק מקום לתמיכה ועזרה בתהליך הגמילה. אם אתם נאבקים בשימוש בסמים, פניה למרכז גמילה פרטי מכובד יכולה לעזור לכם להתגבר על ההתמכרות שלכם ולהחזיר את חייכם למסלול. כדי לסייע למטופלים שלה להתגבר  על ההתמכרות לסמים, מכון הוליסטי "אחרת" עובדים עם יועצים ואנשי מקצוע רפואיים מוכשרים.

      עד כמה מרכז גמילה פרטי יכול לעזור?

      למרות שזה עשוי להיות מאתגר להירשם אל מרכז גמילה פרטי, טיפול אינטנסיבי הוא לרוב האפשרות הטובה ביותר עבור אלה הנאבקים עם שימוש בסמים. התחלה של גמילה בעזרתם של אנשי מקצוע מומחים הופכת את זה להרבה יותר פשוט להתמודד עם הרגל סמים, שכן למטופלים יש אפשרות להישאר בסביבה נטולת סמים כל עוד הם צריכים. כך תוכלו להתמודד עם האתגרים של הימנעות מסמים, כמו גם אנשים עם תפקוד חברתי לקוי יכולים להפיק תועלת רבה מהטיפול הקבוצתי. ללכת לטיפול הוא רעיון טוב לכל מי שנאבק בהתמכרות בסמים. אלה שנאבקו בהתמכרות יודעים כמה מאתגר זה יכול להיות להתמודד עם ההתמכרות באופן עצמאי. קהילת השיקום מספקת את העזרה הדרושה להחלמה מלאה ומתמשכת.

      אנחנו מחכים לך.

      הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן, מלאו פרטים ונחזור בהקדם

        קידום אתרים ובניית אתרים